دندانپزشک ایرانی

چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۳۳ ب.ظ

بازار کار رشته دندانپزشکی در شهر ونکوور کانادا


کشور کانادا از پهناورترین کشورهای دنیا یکی از اهداف اصلی تحصیل و کار برای مردم از سایر نقاط جهان می باشد . پایتخت کانادا اوتاوا و شهرهای ونکوور ، مونترآل و تورنتو از دیگر شهرهای مشهور آن هستند این کشور در حال حاضر با روش های گوناگونی اقدام به پذیرش مهاجر می نماید . کانادا فرصت های شغلی مناسبی برای قشر تحصیل کرده مانند مهندسین و پزشکان دارد .یکی از شهرهای مهاجر پذیر کانادا ونکوور است.

 

 ونکوور یک شهر ساحلی و بندرگاهی مهم در کانادا است که در منطقه لوئر مین‌لند در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. ونکوور بزرگ در سال ۲۰۱۶ دارای جمعیت ۲٬۴۶۳٬۴۳۱ نفر بوده‌است، که این رقم آن را به سومین کلانشهر کشور کانادا تبدیل می‌کند.این کلانشهر از گستردگی زبانی و نژادی متنوعی در کانادا برخوردار است. ونکوور همواره به عنوان یکی از پنج شهر برتر دنیا از لحاظ کیفیت و قابلیت زندگی انتخاب شده است.

 

یکی از رشته هایی که بیشترین متقاضی تحصیل را داراست دندانپزشکی است.برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا فرد ملزم به گذراندن 2 تا 4 سال تحصیلات دانشگاهی پیش از ورود به دانشکده دندانپزشکی میباشد و در زمینه رشته تحصیلی هیچ محدودیتی وجود ندارد اما کارشناسی علوم پایه ، علوم اجتماعی و انسان شناسی پایه قوی تری برای پذیرش در رشته دندانپزشکی فراهم می کند.اولین مدرک حرفه ای دندانپزشکی که همان دوره کارشناسی است ، یک دوره 4 ساله در یکی از رشته های دکترای جراحی دندان یا دکترای دندانپزشکی میباشد.

آزمونی سراسری برای ورود به دانشکده های دندانپزشکی کانادا برگزار می شود به نام (DAT) که متقاضیان باید در ان شرکت کنند. همچنین این افراد بایستی از معدل تحصیلی بالا نیز برخوردار باشند.

 

این شغل در کانادا جزو 10 شغل پردرآمد محسوب می شود.آینده ی شغلی رشته داندانپزشکی در کانادا به خاطر تعداد زیاد جایگاه های شغلی فراهم شده  تا سال 2022 ، بسیار خوب است. میانگین درآمد این شغل در کانادا 350 هزار دلار در سال است که این میزان به عواملی از جمله شهر محل کار و مهارت دندانپزشک مورد نظر دارد. نکته ای که باید در نظر گرفت این است که درامد دندانپزشکان در شهرهای کوچک بیشتر از شهرهای بزرگی مثل ونکووراست که این مسئله به زیادتر بودن تعداد شاغلین در یک منطقه متمرکز و مشهور شهری (نظیر ونکوور) و رقابت بیشتر بین آنها باز می‌گردد.

بنابراین برای انتخاب شهر محل کار خود باید دقت بیشتری به عمل آورید تا با محدودیت ظرفیت شغلی روبرو نشوید.

نظرات (۱)

سلام میشه سری به سایت طلاکار بزنید توضیحات را تو وبلاگم دادم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی