دندانپزشک ایرانی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲ ب.ظ

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه UCLA کالیفرنیا


کالیفرنیا ایالتی در غرب آمریکا بر کرانهٔ اقیانوس آرام است. مرکز آن ساکرامنتو و شهرهای مهم آن لس‌آنجلس، سن دیگو، سن خوزه و سان‌فرانسیسکو هستند. همچنین این ایالت پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا است. کالیفرنیا پس از آلاسکا و تگزاس، سومین ایالت بزرگِ آمریکا از لحاظ وسعت است. لس آنجلس پرجمعیت‌ترین شهر کالیفرنیا و بزرگترین شهر آمریکا پس از شهر نیویورک است.اما این ایالت دارای آلوده ترین هوا در دنیاست. پنج شهری که آلوده‌ترین هوا را در آمریکا دارند، در ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است.

کالیفرنیا پرجمعیت‌ترین ایالت ایالات متحده آمریکاست و نیز بزرگ‌ترین جمعیت ایرانی‌تبار خارج از خاورمیانه را در خود جای داده‌است به‌ طوری ‌که چندین تن از اعضای شورای شهر بورلی هیلز ایرانی‌الاصل هستند.

 

برترین دانشگاه آمریکا یعنی دانشگاه UCLA  کالیفرنیا از معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی-عمومی آمریکا و جهان به شمار می‌آید. این دانشگاه در ناحیه وست وود شهر لس‌آنجلس از ایالت کالیفرنیا واقع است . به طور کل این دانشگاه جزء ۳  دانشگاه  برتر آمریکا در رشته دندانپزشکی و جزو ۱۰ دانشگاه اول  دنیا می باشد. ادامه تحصیل در این دانشگاه و در کل تحصیل در رشته ی دندانپزشکی درکالیفرنیا آرزوی خیلی از جوانان ایرانی میباشد

.

این دانشگاه بیشترین تعداد متقاضی کننده تحصیل در رشته ی دندانپزشکی را در میان دانشگاه های دنیا در پاییز سال ۲۰۱۴ داشته است. دانشجویانی که مدرک پزشکی و دندانپزشکی خود را از آمریکا اخذ می نمایند این اطمینان را داشته باشند که مدارک این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است و در اکثرکشورهای دنیا این مدرک بدون قید و شرط مورد تأیید است

.

انجمن داندانپزشکان آمریکا هزینه تحصیلی سال اول تحصیل در این رشته را بین 8000 تا 35000 دلار تحمین زده است. و هزینه زندگی برای 9 ماه تحصیل را 8000 تا 13000 دلار بسته به ایالت محل تحصیل تخمین زده است. از طرفی هزینه های دیگری نیز برای تحصیل در 2 سال اول برای خرید وسائل مورد نیاز دانشجو برآورد شده است.
توجه نمائید که فقط دانشجویان دارای اقامت دانم در آمریکا میتوانند از امکانات وام های دانشجوئی استفاده نمایند.در این صورت دانشجو بایستی از اقامت دانم دانشجو یک سال گذشته باشد تا واجد شرایط درخواست وام باشد.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۷ ، ۲۲:۳۲
admin 21