دندانپزشک ایرانی

چهارشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۰۴ ب.ظ

معرفی رشته دندانپزشکی


کار یک دندانپزشک پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان است.در گذشته دو رشته دندانپزشکی و دندانسازی را یکسان می دانستند در حالی که دندانسازی جزئی از رشته دندانپزشکی است.

طول دوره رشته دندانپزشکی 6 سال می باشد که شامل دو دوره علوم پایه( 2 سال ) و دوره تخصصی و کارآموزی (4 سال) است. بعد از گذراندن دوره عمومی ، اگر دندانپزشک در یک رشته تخصصی خاص ادامه تحصیل دهد و موفق به اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی شود ، دارای عنوان متخصص خواهد شد.مانند متخصص ارتودنسی (ارتودنتیکس) ، متخصص بیماری های لثه و بافت های نگهدارنده( پریودنتیکس) ، جراح فک و دهان و صورت و ...

در رشته دندانپزشکی علاوه بر داشتن مطالعه و سواد بالا نیاز به مهارت زیاد در کار عملی هست تا بتوانید یک دندانپزشک موفق و کاربلد شوید.


مزایای این رشته:


نداشتن شیفت های شبانه و اجباری

درآمد بالا

داشتن دوران تحصیلی راحت تر نسبت به پزشکی

اما امروزه چه در کشور ما چه در اکثر نقاط دنیا با بالا رفتن سطح بهداشت دهان و دندان نیاز کمتری به این رشته احساس می شود و در سال های آینده رشته دندانپزشکی فقط جنبه تخصصی پیدا خواهد کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی